Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Polaków ogarnęła prawdziwa gorączka biegania. Mniejsze i większe miasta raz po raz organizują biegi miejskie, których celem jest promowanie zdrowego stylu życia. Wysiłek fizyczny, do którego spokojnie możemy zaliczyć , jest zdrowy, ale wówczas, kiedy traktujemy go jako lekarstwo – czyli przyjmujemy regularnie, ale z umiarem.

Podstawowa zasada jest taka, że nie powinniśmy od razu porywać się na długie dystanse. Nie jest to ani zdrowe, ani mądre. Wysiłek powinniśmy stopniować, wraz z rozwojem naszej kondycji. Osoby zupełnie początkujące powinny zaczynać nawet nie od biegania, a od marszobiegów i samego marszu. Jest to bardzo dobry sposób na to, aby przyzwyczaić swoje ciało do rosnącego z czasem wysiłku. Poza tym nie zniechęcimy się tak łatwo.

Kondycję należy doskonalić krok po kroku. Nie należy porywać się od razu na długie dystanse. Pamiętajmy również o takich podstawach, jak rozgrzewka przed bieganiem, i rozciąganie już po. Dzięki temu zminimalizujemy szanse na pojawienie się kontuzji. Zbyt częste bieganie, lub zbyt długie dystanse, mogą nawet prowadzić do przetrenowania. Mięśnie rosną nie podczas wysiłku, a właśnie podczas odpoczynku. Dlatego powinniśmy zawsze serwować sobie odpowiedni kres czasu na regenerację.