Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Czy każdy może ćwiczyć pilates?

pilates

O zajęciach mówi się niemalże w samych superlatywach. Są to zajęcia bardzo proste, ćwiczenia przeznaczone dla każdego i tym samym bardzo popularne, bardzo powszechne. Owszem, jest to jak najbardziej prawda. to zajęcia dzięki którym można poprawić swoją kondycję, dzięki którym można poprawić swoją sylwetkę ciała. Poza tym również można znacząco wzmocnić mięśnie swoich pleców. Ma to niebagatelne znaczenie.

Pilates jest zalecane sportowcom po kontuzjach, tancerzom, aby mogli dojść do pełni sprawności. Ten rodzaj aktywności fizycznej to po prostu doskonała forma rehabilitacji. Co więcej, za skorzystaniem z zajęć pilates przemawia również fakt, że są to ćwiczenia bardzo proste, można powiedzieć, że są one dziecinnie proste. To wszystko jest prawda i tym samym trzeba wskazywać na pilates jako na aktywność fizyczną związaną z bardzo wieloma wymiernymi korzyściami dla zdrowia człowieka. Jak w wielu przypadkach, tak i tutaj można mówić o przysłowiowej łyżce dziegciu w tej beczce miodu. Na stronie internetowej http://pilatespolska.pl/ mamy zawarte szczegółowe informacje, które przybliżą nam owe korzyści i argumenty za tym, aby skorzystać z tego rodzaju zajęć.

Obostrzenia, których pominąć nie wolno

Są sytuacje, w których sięganie do zajęć pilates może wiązać się nie tylko z brakiem korzyści, ale także z zagrożeniem dla zdrowia. W tym miejscu wskażemy właśnie na takie sytuacje, które wymagają sięgnięcia po innego rodzaju rehabilitację. Mowa jest o:

– kobietach w pierwszym trymestrze ciąży,

– kobiety w ciąży w sytuacji, gdy jest ona zagrożona,

– osobach cierpiących na osteoporozę,

– osobach borykających się z przepukliną dyskową,

– osobach, które całkiem niedawno przebyły zabiegi operacyjne, a zwłaszcza te dotyczące okolic brzucha,

– osobach borykających się ze zjawiskiem kręgozmyku,

– osobach, które są bezpośrednio po różnych złamaniach i przechodzą fazę leczenia,

-w sytuacji, gdy istnieje wysokie ryzyko wystąpienia zakrzepów krwi,

– osobach z nieustabilizowanym ciśnieniem krwi,

– przy ostrych stanach zapalnych

Są to jedyne obostrzenia, jakie odnoszą się do stosowania zajęć pilates. Oczywiście ważnym aspektem jest prawidłowość wykonywania każdego ćwiczenia, gdyż to od niej właśnie zależy skuteczność owych ćwiczeń. Nie zaleca się ćwiczenia form pilates we własnym domu i na własną rękę. Mimo teoretycznej znajomości reguł ćwiczenia, możemy nie mieć pełnej kontroli nad prawidłowością wykonywania poszczególnych pozycji, a tym samym możemy nie odczuć korzyści z ćwiczeń.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *