Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Jak radzić sobie z bólem pleców?

pilates

Bóle w plecach, bóle kręgosłupa są tym elementem, który doskwiera bardzo wielu z nas. Problem tkwi w naszym stylu życia, w którym mamy do czynienia z bardzo wieloma godzinami spędzonymi za kółkiem lub też przy biurku. Nie da się ukryć, że to główny powód odczuwalnego bólu w plecach, ale to nie wszystko. Śpimy na niewłaściwych materacach, w niewłaściwej pozycji i to wszystko powoduje nie tylko bóle, ale jest to powodem skrzywienia kręgosłupa, ucisków na rdzeń kręgowy. W efekcie często nas to kwalifikuje do różnych zabiegów na kręgosłupie.

na

Warto jest szczególną uwagę poświęcić takim ćwiczeniom zwanym popularnie pilates. Dlaczego akurat taka forma ćwiczeń będzie dla nas najbardziej odpowiednia? Powód bardzo prosty. Mamy tutaj do czynienia z grupą ćwiczeń, w których główny nacisk kładziony jest właśnie na odciążenie mięśni pleców, na ich wzmocnienie, co powoduje, że odczuwalny ból jest znacząco mniejszy, a w wielu przypadkach ów ból po prostu zanika całkowicie. Nie jest to tylko jakaś możliwość, jakaś prognoza, ale wiele osób, które biorą udział w tego typu zajęciach, potwierdzają, że w wyniku tych ćwiczeń pozbyły się uciążliwego bólu.

Pilates w rehabilitacji

Co więcej, pilates to bardzo dobra forma ćwiczeń w ramach rehabilitacji po różnego rodzaju urazach i kontuzjach. Widać to chociażby w sytuacjach, w których mamy do czynienia z wysyłaniem osób kontuzjowanych nie na odpoczynek, ale na zajęcia pilates. Dzięki temu mamy do czynienia z ciągłym ruchem mięśni i tym samym dojście do formy sprzed kontuzji nie jest niczym bardzo trudnym. Tym samym zajęcia pilates to całkiem słusznie jest forma aktywności fizycznej dla każdego, kto chce o siebie zadbać, aczkolwiek na pewno mamy do czynienia z pewnymi wyjątkami, którym nie poleca się tejże formy aktywności fizycznej.

Ból pleców powinno się likwidować głównie przez odpowiednią profilaktykę, przez unikanie różnych sytuacji, w których nasze plecy cierpią, ale jak najbardziej można również sięgnąć po bardzo dobrą formę ćwiczeń – pilates.

Dziękujemy za współpracę: http://balanced-body.pl/

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *