Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Kreatyna w diecie

kreatyna w diecie

Mówiąc o źródłach kreatyny, musimy de facto wskazać na trzy kluczowe elementy. Po pierwsze to nasz organizm sam wytwarza pewne ilości tej substancji, a dokładniej rzecz ujmując mamy do czynienia z procesami metabolicznymi zachodzącymi w ludzkiej wątrobie, w wyniku, których to procesów wytwarzana jest pewna ilość kreatyny. Z punktu widzenia sportowców ilość ta jest oczywiście niewielka i zdecydowanie niewystarczająca do osiągania jakichś realnych efektów treningowych. Wskażemy, zatem na drugie źródło kreatyny, a jest nim nasza dieta.

w jedzeniu

W niektórych pokarmach, w pożywieniu, które spożywamy, na co dzień może być obecna właśnie kreatyna. Między innymi możemy w tym miejscu wskazywać na takie produkty jak mięso wieprzowe, mięso wołowe czy też różnego rodzaju ryby. Można wskazać chociażby na łososia, na dorsza czy też na tuńczyka. Jednakże, jeśli ktoś myśli, iż kreatyna wytwarzana przez ludzką wątrobę oraz ta pochodząca z pożywienia może spowodować zwiększenie masy mięśniowej, może powodować znaczące wspomaganie naszego treningu, to jest w bardzo dużym błędzie. Tak naprawdę, bowiem, aby móc mówić o jakichś realnych efektach działania kreatyny, aby móc mówić o wspomaganiu treningu fizycznego, należy wskazać na kreatynę w postaci suplementu diety. Dopiero, bowiem w tych produktach mamy do czynienia z odpowiednio wysoką dawką kreatyny, która faktycznie daje nam coś realnego.

Kreatyna, jako suplement

Nie ma, co liczyć na kreatynę obecną w pokarmach, gdyż musielibyśmy spożyć ogromne ilości mięsa, aby móc mówić o dobrym dawkowaniu kreatyny pochodzącej z pożywienia. Mówimy o ilości mięsa znacząco przekraczające nasze możliwości. Dlatego też w sportach siłowych, w wytrzymałościowych dyscyplinach sportowych warto jest postawić na zawierające kreatynę, w tym w głównej mierze wskażemy w tym miejscu na monohydrat kreatyny, jako na jeden z tych bardziej skutecznie działających suplementów diety dla sportowców. Można sięgnąć również po inne postacie kreatyny, które są szeroko dostępne w sklepach sportowych.

Polecamy: https://sklep.kfd.pl/blog/9_Co-musisz-wiedziec-o-kreatynie