Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Pilates dla mężczyzn

pilates

Powszechnie uważa się, że są skierowane do kobiet. W rzeczywistości jednak jest to błędne spojrzenie. W rzeczywistości mamy do czynienia w ćwiczeniami przeznaczonymi dla każdego. Oczywiście w odniesieniu do każdej grupy osób należy mówić o pewnych odrębnych zasadach, o pewnych odrębnych ćwiczeniach skierowanych do poszczególnych grup osób.

Cele są najważniejsze

Nie tylko w , ale w każdym rodzaju treningu istotnym elementem jest jasne, dokładne określenie celu. W przypadku mężczyzn, celem treningu może być:

– poprawa wytrzymałości mięśniowej,

– harmonijny rozwój całego ciała,

– wzmocnienie mięśni, w tym głównie mięśni głębokich,

– poprawa funkcji seksualnych,

– poprawa rzeźby mięśni,

– zwiększenie energii,

Pilates ma tę przewagę nad innymi formami treningu, iż mamy do czynienia z angażowaniem wszystkich grup mięśniowych. W innych formach treningu, na siłowni zazwyczaj nie angażowane są mięśnie głębokie oraz mięśnie małe. Tutaj jest zupełnie odwrotnie.

Rzeźba mięśniowa

Rzeźbienie mięśni jest elementem, którego realizacja kojarzy się nam zazwyczaj z ćwiczeniami na siłowni. Tymczasem popularny kaloryfer jest możliwy do uzyskania właśnie poprzez ćwiczenia pilates. Większość pozycji ćwiczeniowych w treningu pilates opiera się na odpowiednim napięciu mięśni brzucha. To przekłada się na uzyskanie efektu owego przysłowiowego kaloryfera. Prawidłowe ćwiczenie mięśni brzucha jest poza tym czynnikiem, który w bezpośredni sposób przekłada się na efekty uzyskiwane w rejonie kręgosłupa oraz miednicy. Mięśnie brzucha stanowią bowiem stabilizator dla owych partii ciała.

 

Kształtowanie sylwetki ciała

Istotne dla kobiet, istotne również dla tancerzy. Jednakże mówiąc o kształtowaniu prawidłowej sylwetki ciała, jak najbardziej należy wskazać na każdego mężczyznę, na każdą osobę. To pozwala nie tylko dobrze się prezentować, ale także uniknąć dokuczliwych bólów pleców. W niektórych rodzajach treningu mamy do czynienia z nadmiernym wyeksponowaniem niektórych partii mięśniowych. W przypadku pilates uzyskuje się idealną równowagę w odniesieniu do każdej partii mięśni.

Zwiększenie pokładów energii

Pilates nie jest formą ćwiczeń wyczerpujących. Tym samym większe pokłady energii pozostają w człowieku. Nie ma zatem do czynienia z wyczerpaniem, z nadwyrężeniem. Nie mamy do czynienia z osłabieniem organizmu.

Zwiększenie sprawności seksualnej

Pilates to ćwiczenia, które wzmacniają różne partie mięśniowe, w tym również mowa jest o wzmocnieniu mięśni miednicy. Poza tym również możemy tu mówić o znaczącym wzmocnieniu mięśni Kegla. Można powiedzieć, że pilates wpływa na ogólną sprawność seksualną mężczyzn i może ją wydłużyć nawet o kilka lat. O zaletach pilates przeczytasz również na STRONIE.

Mamy do czynienia z odrębnymi ćwiczeniami skierowanymi do mężczyzn. Warto zauważyć, że sami mężczyźni coraz chętniej sięgają do zajęć pilates. To, co jest tu najbardziej istotne, to fakt, że są to ćwiczenia wpływające na wiele różnych aspektów, a przy okazji też nie mamy tu do czynienia z obciążeniem dla poszczególnych partii organizmu.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *