Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Sól w diecie

sól

Nie jest prawdą, że należy całkowicie wyeliminować ze spożywanych posiłków. Nie jest ona czymś złym, ale wprost przeciwnie, jest to składnik diety, który powinien znaleźć się codziennie spożywanych pokarmach. Istotne jest natomiast to, aby tej soli nie było zbyt dużo. Tak naprawdę bowiem w wielu produktach, które używamy na co dzień, jest obecna. Dosalanie potarw jest zatem dużym błędem.

Pierwiastek soli

Sól dostarcza nam przede wszystkim takiego pierwiastka, jakim jest sód. To on pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego, odpowiada za regulację gospodarki wodno-elektrolitowej oraz gospodarki kwasowo-zasadowej organizmu. Dzienne zapotrzebowanie na sól nie jest duże. Tak naprawdę wynosi ono zaledwie 5 g. Tym samym większość z nas mimo wszystko spożywa jej zbyt wiele. Zbyt mała ilość sodu również jest czymś groźnym, a tym samym nie możemy zupełnie odpuścić sobie spożywania soli. Bóle głowy, chroniczne zmęczenie to objawy, które mogą wyniknąć właśnie ze zbyt niskiej podaży sodu. Poza tym również niedobór soli może prowadzić do różnorodnych chorób związanych z nerkami.

Tym samym sól mimo różnych wskazań i przeciwwskazań nie powinna być całkowicie eliminowana z codziennej diety człowieka. Jakość spożywanej soli także ma znaczenie, ale bynajmniej nie chodzi o to, aby stosować tylko tę sól, która jest dostępna w sklepach ze zdrową żywnością. Zwykła, jodowana sól ze zwykłego sklepu także będzie odpowiednia. Tym samym w tym względzie nie musimy przepłacać przy zakupie soli kuchennej.

By: Aneta R.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *