Czy kartony i dieta pudełkowa to dobre połączenie? Oczywiście! Wszystko jednak zależy od pomysłu oraz podejścia. Świetne posunięcie to pudełka spersonalizowane. Podpowiadamy, jak je wykorzystać.
Opakowanie w diecie pudełkowej
Zacznijmy jednak od samego początku, a mianowicie od tego, dlaczego opakowanie w diecie pudełkowej jest takie ważne? Głównym powodem jest to, że mamy tutaj do czynienia z jedzeniem, które jest podatne na temperaturę i może ulegać szybkiemu rozkładowi. Oprócz odpowiedniego przechowywania go w chłodnym miejscu kluczową rolę pełni również jego pudełko.
Na rynku opakowań jest mnóstwo różnych materiałów, z których robi się pudełka na jedzenie. Może to być plastik, szkło, metal, papier czy ponadczasowa tektura. Należy wybierać takie, które nie wchodzą w reakcję chemiczną z pokarmem, nie zaburzając tym samym jego składu. Dlatego warto jest postawić na innowacyjny bioplastik, tekturę lub papier, które łatwo jest poddać recyklingowi.
Pudełka spersonalizowane i najlepsze pomysły
W dzisiejszych czasach wszystko jest ważne we własnym biznesie. Konsumenci zwracają bowiem uwagę na najmniejsze detale, nawet takie, jak wgląd kartonu w diecie pudełkowej. Karton jest dobrym wyborem, ponieważ łatwo poddaje się wszelkim obróbkom oraz modyfikacjom. W dodatku jest lekki, ale trwały i bezpiecznie można w nim transportować jedzenie.
Wyjdź o krok dalej i spraw, że dodatkowo będzie ładny. Właśnie dlatego polecamy pudełka spersonalizowane (z fr. boite personnalisée). Jeżeli nadrukujesz na wieczku opakowania imię osoby, do której adresowane są posiłki, albo podkreślisz, że dane danie nie zawiera konkretnego produktu, jakiego nie lubi Twój konsument – zrobisz dobre wrażenie. Twoja firma dba bowiem o indywidualne potrzeby klienta.
Dobry pomysł to również nadrukowanie grafik, przedstawiających składniki przechowywanego posiłki. Np. jeżeli w pudełku znajduje się zapiekanka z brokułów, warto nadrukować na tekturze brokuły i zmienić kolor pudełka na zielony. To drobne zabiegi, ale potrafią zrobić naprawdę świetne wrażenie.
Rynek opakowań kartonowych prężnie rozwija się
Przewiduje się, że wartość w przeciągu 5 lat wzrośnie aż o 47 miliardów dolarów i wyniesie w 2020 roku 269 miliardów dolarów.
Zapotrzebowanie na opakowania kartonowe staje się dość zróżnicowane. Największa grupa odbiorców występuje w takich branżach jak sprzedaż sprzętu elektrycznego i żywności przetworzonej. Trochę mniej zamówień jest w produkcji i wyrobach z papieru.
Popyt na opakowania z tektury falistej zależy głównie od czynników makroekonomicznych. Jednak autor przeprowadzonego raportu dodał, że bardziej bezpośredni wpływ mogą mieć aktualne trendy i mechanizmy przemysłowe.
Rynek opakowań kartonowych ma coraz większe zapotrzebowanie w krajach wschodnich. Rosną udziały Azji, które wzrosły w przeciągu ostatnich 6 lat o 6 % i wyniosły całkowicie 46%. Przewiduje się, że taki stan rzeczy się nie zmieni. W roku 2021 Azja powinna dysponować zdecydowaną większością udziałów w rynku opakowań na świecie. Co wpływa na tak dobre rezultaty? Przede wszystkim wdrożenie nowego programu mającego na celu „uwolnienia rynku”, a także rezygnacja ze starych, mało produktywnych maszyn papierniczych.
Z rosnącymi możliwościami technicznymi zwiększa się oferta, wychodzą coraz to nowsze innowacje. Wytwarza się produkty o różnych kształtach, rozmiarach i właściwościach. Oferuje się bezpieczny i szybki transport towarów. To wszystko ma pozytywny wpływ na rynek opakowań.