Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Suplementacja diety i treningu fizycznego współcześnie jest czymś niezwykle istotnym. Dlaczego? Oczywiście można podać w tym miejscu bardzo mocne argumenty wskazujące tylko na możliwość, a nie konieczność uzupełniania diety i treningu suplementami, ale przecież suplementy diety przynoszą nam same korzyści. Ktoś powie, że niegdyś ciężko trenowano, a suplementów diety nie było i również było można osiągać zamierzone cele. Racja, aczkolwiek niegdyś stawiane przed nami cele były inne, poziom sportu był inny, a i jakość jedzenia oraz jakość naszego życia była inna. Tym samym te argumenty do nas nie trafiają. Uzupełnianie ciężkiego treningu różnymi dobrymi suplementami zatem jest bardzo ważne. Jakie to są te dobre suplementy?

Różnorodne produkty

Można wskazywać na różne produkty, zależnie od celu jaki stawiamy przed sobą, ale na pewno w tym miejscu musimy wskazać na BCAA, jako na suplementy, których nie powinno zabraknąć w rozkładzie dnia żadnego sportowca, a szczególnie tego, który ćwiczy bardzo intensywnie. Dlaczego? Wszystkiemu winny jest amoniak, który powstaje jako produkt uboczny w procesie rozkładania się aminokwasów. Jeśli więc w naszym organizmie występuje wysokie stężenie amoniaku, to wówczas białka zawarte w naszych mięśniach szybko ulegają rozkładowi. Możemy wówczas mówić o znacznie mniejszej skuteczności budowania masy mięśniowej. Tymczasem BCAA, czyli aminokwasy rozgałęzione to suplement diety, który powoduje obniżenie poziomu amoniaku w organizmie sportowca, a tym samym zwiększona jest efektywność treningu. Redukcja białek jest o wiele mniejsza, może być nawet znikoma, co oczywiście przekłada się na znacznie większą skuteczność prowadzonego treningu. Jeśli zatem mówimy o dobrej suplementacji w przypadku sportowców dążących do uzyskania sporej siły i masy mięśniowej, to suplementacja BCAA jest najlepszym krokiem, na jaki mogą się oni zdecydować. BCAA to oczywiście tylko uzupełnienie treningu i tenże suplement diety na pewno nie może być stosowany bez odpowiedniego, ciężkiego treningu.

http://www.fit-pro.pl/bcaa-w-kontekscie-treningu-fitness/