Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Zasady higieny snu

Zdrowy sen – choć wszyscy wiemy jak bardzo jest nam potrzebny niestety nadal nie potrafimy o niego zadbać. Ma na to wpływ wiele czynników. Zła dieta, silny stres, siedzący tryb życia, czy nienormowany czas pracy. Ważne jest również to byśmy to my sami potrafili zadbać o wysoką jakość naszego snu. Postanowiliśmy przedstawić więc 8 sprawdzonych zasad, które pozwolą Wam szybciej, spokojniej zasnąć.

Zasady higieny snu

  1. Porządnie wywietrz pomieszczenie w którym śpisz. Dobrym rozwiązaniem może też okazać się półgodzinny spacer. Grunt, by jak najbardziej dotlenić nasz organizm.
  2. Unikaj telewizora, laptopa, czy smartfonu. Choć zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach nie jest to takie proste, jednak udowodniono, że światło bijące z tych urządzeń w połączeniu z treściami powoduje, że zdecydowanie nie chce nam się spać.
  3. Odpowiednia dieta – to kolejna podstawa, zwłaszcza jeśli chodzi o kolacje. W tym przypadku zadbaj, aby w Twojej diecie nie zabrakło odpowiedniej ilości błonnika. Znajdziesz go w takich produktach jak: kasze, pełnoziarniste pieczywo, czy płatki owsiane. Pamiętaj, by nie jeść kolacji później, niż 2 godziny przed snem.
  4. Wyżej wspomnieliśmy o unikaniu urządzeń technologicznych. W zamian dużo lepszym rozwiązaniem okaże się książką, najlepiej przy delikatnym świetle, i relaksującej muzyce.
  5. Jeśli masz w domu wannę możesz pozwolić sobie na małą kąpiel. Ciepła nie tylko zredukuje napięcie ciała, ale i umysłu. Zupełnie przeciwnie podziała natomiast zimny prysznic.
  6. Podobnie jak kąpiel podziała również dobry masaż.
  7. Jeżeli pomimo tych metod nie możesz zasnąć to wstań, przejdź się po pokoju, zrób cokolwiek. Łózko traktuj jako miejsce wyłącznie do spania.
  8. Kolejny punkt jest prawdopodobnie najtrudniejszym do wykonania, mianowicie próba nie myślenia o stresach w ciągu dnia. Niestety udowodniono bowiem, że to nasze myśli są największym wrogiem dla jakości naszego snu.

ortopedyczne

Powiedzieliśmy sobie o zasadach dotyczących higieny snu. Ważne jest jednak też to na czym śpimy, gdzie aktualnie często standardowe nie są dla nas wystarczające. W odpowiedzi więc na rynku pojawiły się poduszki ortopedyczne. O korzyściach z ich stosowania można poczytać tutaj.