Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Co jeść, żeby poprawić stan skóry?

Co jeść, żeby poprawić stan skóry?

Wiadomo, że co jest zdrowe, to jest piękne. I tak też jest z naszą skórą. Jeśli zatem chcesz, aby Twoja zawsze wyglądała promiennie, zadbaj o jej kondycję. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Wprowadź do swojej diety kilka produktów, które korzystnie wpływają na stan skóry. Oto najskuteczniejsze z nich.

Najskuteczniejsze produkty na poprawę wyglądu skóry

Naturalne jogurty niskotłuszczowe – są bogate w witaminę A, która opóźnia procesy starzenia skóry (jest przeciwutleniaczem), działa ochronnie na błony komórkowe i wspomaga funkcjonowanie tkanki nabłonkowej. Nie możesz ich jeść? Sięgnij po mango – jest równie bogate w witaminę A, jak jogurty oraz kefiry.

Jagody – zawierają antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze, które wypierając wolne rodniki pozwalają skórze zachować jędrność i zdrowy koloryt. Im więcej przeciwutleniaczy dostarczasz do organizmu, tym dłużej Twoja skóra będzie gładka i zdrowa. Dlatego poza jagodami warto sięgać po truskawki, borówki, jeżyny, a także maliny, które są źródłem wielu witamin (C, E, K,  B1, B2, B6, B9), wapnia, magnezu, potasu, żelaza, fosforu, miedzi i pektyn. Ich regularne spożywanie ogranicza nadmierną produkcję sebum, co jest szczególnie istotne dla osób z cerą tłustą.

Ciemnozielone warzywa – jeśli argumenty zdrowotne to dla Ciebie wciąż za mało, aby jeść ciemnozielone warzywa, niech przekona Cię ich upiększające działanie, o którym opowiedziała nam Katarzyna Payerhin, Naturhouse – Szpinak, brokuły, zielona fasolka, kapusta i sałata pak choi to istna kopalnia witamin C i A, które spowalniają procesy starzenia, dzięki swoim antyoksydacyjnym właściwościom. Witamina C jest niezbędna do produkcji kolagenu, czyli podstawowego białka skóry, a wspólnie zapobiegają jej przebarwieniom.

Łosoś i inne tłuste ryby morskie – dostarczą skórze kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, które zapewniają właściwe odżywienie i nawilżenie skórze we wszystkich jej warstwach. Nie lubisz ryb? Kwasy te znajdziesz również w orzechach, migdałach, ziarnach, lnie i oleju rzepakowym, a także awokado.

Zielona herbata – poza wspomnianymi już antyoksydantami, zielona herbata to bogactwo składników przeciwzapalnych, a ponadto pomaga zachować właściwe nawodnienie całego organizmu.

Woda – niby to oczywiste, ale o sprawach oczywistych niestety zapominamy najłatwiej, dlatego warto powtórzyć, że woda bez żadnych dodatków najskuteczniej nawadnia organizm i wspomaga jego oczyszczanie; pijąc przynajmniej 1,5 litra wody dziennie minimalizujesz również ryzyko powstania cellulitu.

Twaróg – poza oczywistą zawartością wapnia, jest też świetnym źródłem selenu, który odgrywa ważną rolę w strukturze skóry. Jeśli nie możesz jeść produktów mlecznych, wybierz jajka, które poza selenem są bogate między innymi w żelazo, które chroni przed anemią.

Co doradza wrocławski dietetyk?

Pamiętaj, że najskuteczniejszym sposobem na zachowanie pięknego wyglądu swojej skóry jest prawidłowa, czyli pełnowartościowa i zbilansowana na miarę Twoich potrzeb , zapewnienie odpowiedniej ilości snu każdej nocy, unikanie używek i ograniczenie silnych kosmetyków, które często zamiast poprawiać wygląd, tylko obciążają skórę lub prowadzą do jej swoistego uzależnienia od wsparcia z zewnątrz. Zadbaj o piękno swojej skóry jeszcze tej wiosny – pomoże Ci w tym dietetyk z Wrocławia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *