Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Co powinieneś wiedzieć o tyrozynie?

Jest to aminokwas endogenny, czyli taki, który produkuje organizm. Ma bardzo szerokie działanie, a więc wpływa praktycznie na każdy obszar funkcjonowania ludzkiego ciała. Mimo tego, warto suplementować tyrozynę. Jakie przyniesie to efekty? Przeczytaj poniższy artykuł.

Tyrozynę wytwarza twój organizm, ale…

Nie wdając się w szczegóły, w ciele człowieka może dojść do różnorodnych mikro zaburzeń, które minimalizują wytwarzanie tego aminokwasu. Warto więc uzupełniać jego ewentualne niedobory, ze względu na jego kompleksowe działanie.

Jak działa ?

Ten aminokwas w dużej mierze oddziałuje na pracę tarczycy, a jego niedobór może spowodować nawet jej niedoczynność. To schorzenie może prowadzić do wystąpienia wielu poważnych dolegliwości oraz osłabienia kondycji organizmu.

Tyrozyna kontroluje również syntezę dopaminy, która bezpośrednio wpływa na samopoczucie człowieka. To hormon należący do grupy katecholamin, czyli tych mających bezpośredni związek z pozytywnym bądź negatywnym nastrojem. Warto również wspomnieć, że odpowiedni poziom tych hormonów wpływa także na pobudzenie organizmu. Dzięki temu masz więcej energii, siły oraz chęci do działania.

W związku z tym tyrozyna jest bardzo potrzebna, zwłaszcza podczas intensywnych treningów. Jest w stanie odpowiednio zmotywować, dodać siły oraz chęci do pokonywania własnych limitów przy ciągłego podwyższania poprzeczki.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę: https://tanie-odzywki.pl/277-tyrozyna

Tyrozyna i jej prawidłowe dawkowanie

W wielu sklepach z suplementami można kupić ją w dwóch postaciach: sproszkowanej lub w tabletkach. Jaka jej dawka będzie odpowiednia?

Niezależnie od tego, w jakiej postaci jest podawana, eksperci uważają, że jej optymalna ilość wynosi ona od 0,5 do 2 gramów. Natomiast w niektórych przypadkach dana dawka może okazać się niezbyt skuteczna. Dlatego zaleca się jej zwiększenie, do 150 mg na każdy kilogram masy ciała osoby, która chce ją suplementować.

Co powinieneś wiedzieć o tyrozynie?

W tej sytuacji warto wziąć pod uwagę własne predyspozycje oraz zapotrzebowanie na tą substancję, a swoją wiedzę skonsultować z ekspertem. Wtedy będziesz miał pewność, że stosujesz odpowiednią dawkę, która jest dla ciebie odpowiednia, a przede wszystkim bezpieczna dla twojego organizmu.

Zapamiętaj!

Istnieje wiele produktów spożywczych bogatych w ten aminokwas. Są to między innymi: parmezan, orzechy arachidowe, pestki dyni, czy wołowina. Ponadto, aby wzmocnić działanie tyrozyny, warto łączyć ją z posiłkami bogatymi w witaminę C, niacynę czy kwas foliowy. Te substancje biorą udział w przemianach tego aminokwasu w organizmie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *