Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Trening w domu – dlaczego warto ćwiczyć?

Trening w domu - dlaczego warto ćwiczyć?

Okres jesiennozimowy w naszym kraju nie sprzyja aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Mało kto lubi biegać lub jeździć na rowerze w deszczu lub na mrozie. Pora roku lub zła pogoda nie powinny jednak stanowić dla nas żadnej wymówki. Przy odrobinie dobrej woli trenować można nawet we własnym domu.

Dlaczego warto ćwiczyć w domu?

Ćwiczenia, aby były skuteczne muszą być wykonywane regularnie. Nie każdy jednak ma ochotę ćwiczyć na świeżym powietrzu w czasie złej pogody. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem są zajęcia w siłowni, klubie fitness lub we własnym mieszkaniu.

Samodzielny we własnym mieszkaniu nie jest czymś łatwym. Dużo prościej zmobilizować się do wysiłku trenując w większej grupie na przykład w klubie fitness.

Duże znaczenie ma zorganizowanie odpowiedniego miejsca do ćwiczeń. Aby trening był bezpieczny, efektywny i w miarę komfortowy musi odbywać się w odpowiednich warunkach.

Najlepiej jeśli znajduje się w osobnym, dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Warto też zadbać o odpowiedni sprzęt taki jak na przykład: ciężarki do ćwiczeń, rower stacjonarny czy drążek do podciągania.

Wiele osób zapomina, że każdy wysiłek fizyczny powinien być poprzedzony rozgrzewką. Ćwicząc w domu nie możemy również zapominać o tym bardzo istotnym elemencie. Prawidłowo wykonana rozgrzewka przygotowuje organizm do wysiłku. Sprawia, że trening jest bardziej efektywny i co najważniejsze, bezpieczniejszy. Rozgrzane stawy i mięśnie są bardziej elastyczne a co za tym idzie mniej podatne na urazy. Rozgrzewka powinna być wykonywana przed właściwym treningiem i trwać od kilku do kilkunastu minut.

Plan treningowy

Przed rozpoczęciem ćwiczeń warto zastanowić się, jaki cel za ich pomocą chcemy zrealizować. Dużo zależy od tego czy dzięki treningowi chcemy pozbyć się zbędnych kilogramów, poprawić kondycję fizyczną, wymodelować sylwetkę czy po prostu zadbać o swoje zdrowie.

W przypadku osób pragnących się odchudzić najlepsze efekty przyniesie wykonywanie naprzemienne treningów interwałowych oraz cardio.

Osoby chcące wymodelować swoją sylwetkę powinny postawić na trening siłowy. W początkowej fazie trening obwodowy a następnie (po około dwóch miesiącach) trening ukierunkowany na poszczególne części ciała.

W przypadku osób, które chcą zadbać o swoje zdrowie i poprawić kondycję, rodzaj aktywności nie ma większego znaczenia. Najważniejsze jest by sport, który wybiorą sprawiał im jak najwięcej radości a treningi były powtarzane w miarę regularnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *