Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Spanie przy rwie kulszowej

Spanie przy rwie kulszowej

Ból kręgosłupa nie daje Ci normalnie funkcjonować? Jest on silny i nagły i pojawia się w odcinku lędźwiowym? Być może cierpisz na rwę kulszową. Niestety, coraz więcej osób skarży się na bóle związane właśnie z tym schorzeniem. Co wywołuje rwę kulszową? Ból powstaje na skutek nacisku na nerw kulszowy, osoba poza nim może odczuwać również mrowienie czy drętwienie. Niestety, rwa kulszowa ma to do siebie, że może zaatakować w każdym, nawet najbardziej niespodziewanym momencie. Możemy jednak, za pomocą kilku sprawdzonych metod, skutecznie obniżyć częstotliwość ataków oraz zmniejszyć ból im towarzyszący.

Zobacz również: W jakiej pozycji spać po cesarskim cięciu?

Czym jest rwa kulszowa?

Rwa kulszowa przez wielu zamiennie nazywana jest atakiem korzonków nerwowych. Pojawia się gdy nerw kulszowy ulega uciskowi. Przyczyn rwy kulszowej jest bardzo dużo. Należą do nich m.in. przeciążenie, na które narażone są w szczególności osoby wykonujące zawody związane z ciężką pracą fizyczną oraz kobiety w ciąży, ale również dyskopatia, nadwaga, wypadanie dysku, jak i gwałtowne oziębienie organizmu, spowodowane np. zimnym prysznicem w gorący dzień, lub też zmiany zwyrodnieniowe w kręgosłupie, do których dochodzi wraz z wiekiem. Rwa kulszowa jest więc schorzeniem, które może dotknąć każdego, niezależnie od wieku.

Jakie są objawy tego schorzenia? To przede wszystkim mocny ból, może być kłujący, piekący czy rwący, który nie skupia się na jednym punkcie, ale promieniuje na inne części ciała, np. aż do stóp. Ale oprócz bólu w odcinku lędźwiowym rwie kulszowej mogą towarzyszyć także inne objawy. Należą do nich niedowład mięśni, uczucie mrowienia lub pieczenia, które przemieszcza się po nodze, problemy z czuciem, a także ból, który nasila się podczas śmiechu, kaszlu czy kichania.

Zobacz również: Czy spanie na podłodze jest zdrowe?

Co zrobić, aby złagodzić objawy rwy kulszowej?

Gdy dochodzi do ataku rwy, warto w miarę możliwości przyjąć pozycję leżącą. Pamiętaj, aby unikać spania na brzuchu, gdyż pogłębia to odczuwanie bólu. Jaka pozycja będzie więc najlepsza? Dla złagodzenia dolegliwości najlepiej położyć się na boku, jednocześnie podkurczając nogi. Taka pozycja odciąża plecy i pomaga zredukować ból. W walce z rwą kulszową bardzo ważna jest też dobra poduszka. Najlepiej zainwestować w poduszkę leczniczą, z wyższą przednią krawędzią, która jest dobrze wyprofilowana. Jeśli nie lubisz spać na boku, a zdecydowanie bardziej wolisz na plecach, to zadbaj o to, aby pod kolanami mieć dużych wymiarów poduszkę. Dzięki temu takiej pozycji napięcie jest w bezpiecznej odległości od nerwu kulszowego.

Karmienie dziecka - zobacz na Ceneo

Osobom z rwą kulszową poleca się również ćwiczenia. Ich regularne robienie może przynieść efekty, wystarczy poświęcić im 15 minut dziennie. Do takich ćwiczeń należy Hip Twist, czyli ćwiczenie polegające na poruszaniu biodrami w prawo i w lewo przy jednoczesnym napięciu mięśni brzucha. Można również robić z podniesionymi piętami, co zmniejsza napięcie kolan. Ostatnim ćwiczeniem są obroty talii – unieś ręce i skręcaj tułów, pamiętając, że biodra muszą pozostać nieruchome.

Zobacz również: Jak spać przy nadciśnieniu?

Rwa kulszowa to nic przyjemnego. Jednak za pomocą dobrej postawy, zarówno podczas leżenia jak i siedzenia oraz kilku ćwiczeń można sprawić, że ból będzie mniejszy, a ataki nie będą zdarzały się tak często.

2 komentarze

  1. Paula pisze:

    Przy problemach z kręgosłupem polecam kupno nowego materaca. Najważniejsze aby był dobrze dobrany do naszej wagi. Dzięki takiej zmianie nie będziemy dodatkowo obciążać naszych pleców. U mnie sprawdziło się to bardzo dobrze i serdecznie polecam takie rozwiązanie. Skorzystałam ze strony materace-viscotherapy.pl/16-materace-piankowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *