Postaw na zdrowie we Wrocławiu

Szybki trening na płaski brzuch – poznaj sekret!

Szybki trening na płaski brzuch - poznaj sekret!

Jeżeli chcesz szybko i skutecznie wzmocnić mięśnie brzucha, a jednocześnie sprawić, aby stał się płaski i piękny, musisz wiedzieć, że żadne nawet najbardziej wyszukane ćwiczenie nie zastąpią optymalnie wybranej diety. Jeżeli stosujesz dobrze dobraną do potrzeb organizmu dietę, a jednocześnie ćwiczysz już w krótkim czasie zauważysz pozytywne efekty.

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha?

Jeżeli chcesz trenować mięśnie brzucha, z całą pewnością należy zacząć od rozgrzewki. Niekiedy możemy spotkać się ze stwierdzeniem, że na mięśnie brzucha są właśnie rozgrzewką. Tymczasem to błędne przekonanie. Każdy , w tym na płaski musi być poprzedzony rozgrzewką. Prawidłowa rozgrzewka, zanim zaczniemy wykonywać ćwiczenia, polega na treningu aerobowym oraz mięśniowym. Należy zastosować rozgrzewkę, która angażuje dolny odcinek ciała. Mogą być to skłony, krążenie biodrami. Pamiętać również należy że treningi na płaski nie mogą być zbyt częste. Po każdym treningu należy zastosować krótki odpoczynek. Warto zastosować się do poniższych zaleceń:

  • po treningu o intensywności niskiej-2 dni
  • po treningu o intensywności średniej-3 dni
  • po treningu o intensywności wysokiej-4 dni

Dzięki temu, że będziemy przestrzegać owych przerw, możemy w pełni zregenerować mięśnie brzucha, a tym samym zawsze zapewnić im optymalną formę, bez przetrenowania.

Ćwiczenia dla brzucha, które niosą pozytywne efekty

Trenując mięśnie brzucha powinniśmy angażować przede wszystkim dolny odcinek grzbietu. Osiągnąć możemy to z pomocą przysiadów, martwego ciągu, czy też zrzutów na klatę. Bardzo ważna jest technika wykonywania ćwiczeń, ponieważ dają nam one zakres płytkiego lub głębokiego trenowania mięśni brzucha. Warto pamiętać o ćwiczeniach rozciągających, które powinny pojawić się na koniec treningu.

Ćwiczenia, które warto wybrać:

  • Skłony w leżeniu na płasko

Ćwicząc skłony w leżeniu płasko, angażujemy przede wszystkim mięśnie proste brzucha i mięśnie skośne. Wystarczy położyć się na materacu, ugiąć nogi, zaś ręce unieść nad głową. W tej pozycji unosimy tułów do góry. W pierwszej kolejności ku górze unosi się głowa, zaś za nią reszta tułowia. W fazie końcowej ćwiczenia można wykonać również skręty, dzięki którym ćwiczenie będzie efektywniejsze.

  • Unoszenie nóg w leżeniu

Doskonałym ćwiczeniem jest również unoszenie nóg w pozycji leżącej. W tym ćwiczeniu angażujemy mięśnie proste i skośne brzucha. Aby wykonać ćwiczenie kładziemy się na materacu lub ławce, tułów przylega do podłoża. Podnosimy nogi do góry nie unosząc tułowia.

Serwis natreningu.net współtworzył ten artykuł. Jeśli jesteś zainteresowana większą ilością treści tego typu, odsyłamy właśnie tam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *